Postat de: learn2travel | 26 August 2012

DATA: 19.08.2012

LANT MONTAN: Muntii Fagaras

DIFICULTATE: Medie

Traseul Valea lui Stan nu este marcat in mod conventional prin forme geometrice colorate, ci prin momai sau bucati de plastic legate de copaci. De asemenea mai exista si poteci delimitate de balustrade, ceea ce face orientarea destul de usoara.

Pe parcursul acestul traseu puteti vedea 7 cascade, puteti admira peisajul salbatic oferit de  stancile acoperite de muschi de pe valea raului Stan si va puteti relaxa  ascultand ciripitul pasarilor.

FAUNA INTALNITA:

• soparle
  • sticleti
  • pastrav
  • broaste

TRASEU:

BUCURESTI- PITESTI- CURTEA DE ARGES-  BARAJ VIDRARU

• 182 km, aproximativ 2 ore

Dupa ce treceti de Cetatea Poenari,   pe partea dreapta o sa fie o conducta pazita de jandarmi, iar dupa, pe partea stanga a drumului o sa vedeti o troita. De aici incepe traseul. Nu exista parcare amenajata asa ca trebuie sa lasati masina unde gasiti loc. La intrarea pe traseu este loc de vreo 2 masini, dar se mai poate parca si pe marginea drumului.

Cum intrati pe traseu, coborati prin stanga si mergeti spre amenajarea hidro  si urcati pe scara din stanga.

De aici urmati cursul raului si intalniti doua cascade

Urmati poteca din stanga cascadei si o sa parcurgeti o portiune de drum prin padure  delimitata de balustrade si scari.

Urmeaza sa mergeti pe scara mare, care a fost inlocuita de una noua, mult mai sigura si mai comoda decat cea veche.

De la scara mare urmeaza o coboare de unde se vede foarte bine relieful creat de ape.

Aici noi am gasit o pancarda cu „traseu inchis” din cauza lucrarilor de schimbare a scarilor si balustradelor, dar nu ne-am oprit aici. Ne-am gandit ca ar fi pacat sa ne intoarcem daca tot am urcat atat, asa ca am continuat, fara sa stim ce ne asteapta.

Dupa aceasta scara urmeaza sa intalniti un stavilar pe care il ocoliti prin partea dreapta, mergeti cam 50 de metri apoi traversati pe partea stanga a paraului. Dupa ce treceti de o mica cascada, traversati paraul pe partea dreapta. Urmati poteca si  veti intalni un indicator spre Calugarita.

De aici drumul continua prin padure pana ajungeti in poiana Calugaritei.

Strabateti poiana pana in capat si urmati poteca. Aceasta este ultima parte a traseului, dupa care iesiti la Cabana Calugarita. De acolo urmati drumul forestier si ajungeti la lacul Vidraru, faceti dreapta si mergeti tot inainte pana treceti de baraj si ajungeti in cele din urma la troita de unde ati inceput traseul.

CE AVETI NEVOIE  PE TRASEU:

• bocanci de munte
  • apa plata
  • ghiozdan sau ruxac de munte cu manere pe ambii umeri
  • trusa de prim-ajutor
  • servetele

Dacă ţi-a plăcut acest articol şi crezi că poate fi util şi altora, dă un like & share pe https://www.facebook.com/learn2travel

Responses

1. la rubrica ce aveti nevoie mai pune si un sac de gunoi😉
    nu se stie dar poate o sa ai nevoie!

2. Foarte frumos si foarte bine realizat!Felicitari!